Lekkage verholpen en overig onderhoud

Maandag 5-10-15
Olie lekkage onder de pomp
Op 5 oktober is de motor goed schoongespoten en de lekkage opgespoord. Dit kwam bij de brandstofpomp vandaan. Tevens hebben we een brandstofleiding gevonden welke op het punt stond om door te schuren. De bus is hierna weer even aan de kant gezet en er werd een dag ingepland om te klussen!

Zaterdag 11-10-2015

11 oktober was het zover! De 4408 werd gestart, rustig lucht gedraaid en naar binnen met de oude dame! Als eerste hebben we de olielekkage verholpen, een secure klus i.v.m. de afstelling van de pomp. Met de juiste technische gegevens en kennis is het weer gelukt om de pakking te vervangen! Ondertussen ook de brandstofleiding gedemonteerd en met koper gelast en vervolgens goed afgesteld weer gemonteerd! Op naar de volgende reparaties, de tachograaf telde de afgelegde kilometers niet meer op. De klok hebben we eventjes gedemonteerd en uit elkaar gehaald, een gebroken asje was het euvel, en ook dit hebben we gerepareerd. Vervolgens zijn er nog wat kleine dingetjes gedaan, een lampje hier en een schroefje daar vastzetten.

Iets wat ons ook irriteerde was dat lelijke gat in het dashboard waar normaliter een halte-rem schakelaar zit. Tijd om daar maar eens verandering in te gaan aanbrengen. Toevalligerwijs had een van mijn collega’s namelijk nog zo’n mooie schakelaar in zijn ”oude onderdelen” vak liggen en dat kwam prima van pas! Deze schakelaar is gemonteerd, helaas konden we hem niet aansluiten want de bedrading is zoek. Misschien maar eens even een keer met de juiste schema’s erbij gaat uitzoeken hoe we hem kunnen aansluiimage (5)ten. Nu de bus toch weer even binnen op de inspectieput stond, hebben we er maar even gebruik van gemaakt om hem weer na te lopen. We zagen dat de balgen nu wel echt aan vervanging toe zijn, evenals de reactiearm rubbers van de achteras, een actiepuntje dus. Hierna zijn we begonnen aan voor monteurs de wat minder leuke werkzaamheden, namelijk het schoonmaken van de deurrubbers en de strip links graffiti vrijmaken. Toen we eenmaal de smaak te pakken hadden, is de achterklep ook gelijk graffiti vrijgemaakt en gepoetst. De bus oogt nu ZWN logo waardig:) Als laatste hebben we het sierstuk op de uitlaat geschroefd en daarna natuurlijk een proefrit gemaakt! Om vervolgens te constateren dat onze 4408 weer kurkdroog is!