Chassisbalken boven achteras ook doorgeroest

Het is een hele tijd geleden sinds de laatste update, dat wil niet zeggen dat er niets gebeurd is! In de tussentijd is onder andere de uitlaat van bus 438 voor een gedeelte vervangen. Behalve de uitlaat is er ook het een en ander rond de achteras gebeurd. We hadden al het vermoeden dat de chassisbalken die tegen de wielkuipen aan zitten erg roestig zouden zijn, na het verwijderen van de wielkuipen bleek dit inderdaad in zeer ernstige mate doorgeroest. Dit heeft ons vervolgens doen besluiten om ook boven de achteras een stuk vloer weg te halen om zo makkelijker het staal te kunnen vervangen.

Het vervangen van de doorgeroeste stukken chassisbalk gaat de komende maanden gebeuren. Dit is echter wel de laatste grote lasklus aan deze bus waarschijnlijk.

De foto’s spreken boekdelen:

3 gedachten over “Chassisbalken boven achteras ook doorgeroest

  1. Balen mannen. Maar goed afgezien van het feit dat dit waarschijnlijk ook nog nooit is open geweest ook niet geheel onlogisch met al die kilometers.

    Dit is volgens mij precies de reden dat veel MB200’s in Cuba met een doorgezakte kont rondrijden ! Kijk maar bij de 6635, als die stijl bij de nooddeur ook al slecht is ja dan gaan ze een keer.

  2. Dit is inderdaad precies de reden dat ze op Cuba doorzakken! Gelukkig zijn de binnenste chassisbalken (het chassis is tussen de veerhanden dubbel uitgevoerd) wel helemaal hard, dat maakt vervangen weer makkelijker. We durven inmiddels hardop uit te spreken dat de 6635 minder slecht is dan de 438!

    Maargoed we geven de moed niet op hoor, hij gaat hoe dan ook weer op de weg komen!

Reacties zijn gesloten.