Update 17 januari 2012

Zoals op de foto is te zien, is bus 438 nu ook van stalling verhuisd. De bus staat nu in dezelfde loods als bus 6635.

Dat dingen niet altijd lopen zoals gepland zal een ieder wel bekend voorkomen, dit is bij ons niet anders. Vanwege omstandigheden waarover wij over enkele tijd meer zullen vertellen hebben wij besloten bus 438 uiterlijk een nieuwe gespoten verflaag te geven en de bus technisch helemaal in orde te maken. Hiermee willen wij de komende paar jaar in ieder geval doorrijden. De bus moet het aankunnen, het is immers een jonge MB200. Bovendien hebben we even de tijd gehad om alle reparaties voor te bereiden, en belangrijker, deze reparaties kunnen we lekker binnen uitvoeren.

In voorbereiding op de nieuwe verflaag hebben we alle stickerresten en lichten van de achterkant van de bus verwijderd. Komende zondag gaan we alles eens lekker opschuren en lelijke plekjes plamuren.

Op de eerste foto is te zien dat de achterkant nu “schoon” is en op de tweede foto heb ik de ronde achterlichten die wij hebben bemachtigd even los in de gaten gehangen, even om een beeld te krijgen, maar het zal de bus zeker goed doen!

De achterkant van de bus zonder stickers.
Nieuwe originele achterlichten!

10 gedachten over “Update 17 januari 2012

  1. Nou, ik denk dat er een keer wat kapot is gegaan en op een gegeven moment waren ronde achterlichten ook niet meer te bestellen, dus hebben ze deze er maar op gezet. Dat gok ik tenminste, zo ging het namelijk met veel MB200’s

  2. Die vierkante achterlichten horen toch echt op een MB200 (vanaf 1986 wel te verstaan). In de laatste jaren van de MB200 werden de bussen voorzien van ronde-, danwel vierkante achterlichten. Dit was per serie weer verschillend. Zo hadden de BBA 941 t/m 944 (sneltreinbussen) en 945 t/m 955 bij aflevering vierkante achterlichten. De 437 en 438 hadden dan weer ronde achterlichten. Naderhand zijn bij veel bussen de ronde achterlichten vervangen door vierkante achterlichten (o.a. bij de CN-faceliftbussen).

    Mooi dat de 438 gespoten gaat worden. Spuiten kost wat geld, maar het resultaat is dan ook veel mooier.

  3. Ik ben zeer benieuwd. De 434 van Jacques van Ijsseldijk zit ook weer strak in de lak zag ik. Deze bus is geheel geel geschilderd / gespoten.

    Jammer dat bij Leeman laatst de BBA 873 is gesloopt. Aan die bus zaten best nog wat bruikbare onderdelen voor de 438 en de 6635 denk ik zo.

  4. Nou wij hebben alle spullen om de bus zelf te spuiten, alleen geen spuitcabine, dus dat moeten we maar met plastic en zeilen improviseren, maargoed een bus hoeft natuurlijk niet zo strak als een auto te zijn en het is altijd beter dan wat er nu op zit haha.

  5. Jaa, nou ik vind het vooral vervelend dat ik nooit contact kan krijgen met Leeman. We hebben overigens best wel wat reserveonderdelen bij de 6635 gekregen, maar ik wil nog steeds bruine banken achterin de 438 en die hebben we nog niet.

  6. Goedemiddag,de MB 200 waren voorzien van ronde Bosch achterlichten,tijdens groot Oh werden de achterlichten uit elkaar genomen om te reinigen.
    Deze ronde achterlichten waren nogal gevoelig voor roest.
    Op een moment werden de Bosch onderdelen schaars en is gekozen voor de uni vierkanten achterlichten.

Reacties zijn gesloten.